Forum Çikolata
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Forum Çikolata 'ya Hoşgeldiniz...
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Formula 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
johnny depp
Admin
Admin
johnny depp


Kadın
Mesaj Sayısı : 1022
Lakap : Yeşo
Kayıt tarihi : 18/08/08

Formula 1 Empty
MesajKonu: Formula 1   Formula 1 Icon_minitimeCuma Ağus. 29, 2008 1:44 pm

GENEL KURALLAR

MOTOR :- Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez,
- Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır,
- Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir [ Bütün takımlar silindir başına 4 valf kullanmaktadır ],
- Motorun şarj edilmesi sırasında 'Supercharging' ve 'Turbocharging' yasaklanmıştır,
- Motorun yapısı [ özellikle şaftlar ] çelik ve dökme demirden yapılmalıdır,
- Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar [ örneğin Karbon Fiber ],
- Egzoz sisteminin uzunluğu değişken olamaz,
- Aracın startta ve pitstopta çalıştırılması sırasında yardımcı başka bir alet kullanılabilir,
- Hız sabitleyici pite girerken ve çıkarken, bir de 1. - 2. - 3. viteslerde kullanılabilir.



İLETİM & VİTES KUTUSU :- Sadece ön tekerler direksiyona bağlı olmalıdır,
- Otomatik vites kutusu yasaklanmıştır,
- Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistem kullanılamaz,
- Vites değiştirilmesi sadece pilot tarafından yapılabilir,
- Vites oranı sayısı en az 4, en fazla 7 olabilir [ 4 ileri - 7 ileri arası ],
- Bütün araçların geri vitesi olmalıdır,
- Kalkış Kontrol Sistemi [ Launch Control System ] ve Çekiş Kontrol Sistemi İspanya 2001 Grand Prix'sinden itibaren serbest bırakılmıştır.



FREN :- Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. İki tane hidrolik sistem bulundururlar; bir tanesi önde, diğeri arkada bulunur,
- Tekerleklerin fren esnasında kilitlenmelerini engelleyen 'Anti Block System' [ ABS ] yasaklanmıştır,
- Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir,
- Her tekerlek için bir tane disk kullanılabilir. Bu diskin kalınlığı en fazla 2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.


YAKIT & YAĞ SİSTEMİ :- Yakıt tankları FIA tarafından onaylanmış ve kauçuk-lastikten imal edilmiş olmalıdırlar [ Kaza sırasında yakıtın dökülmesini engellemek amacıyla ],
- Yakıt tankları pilot ile motor arasında olmalı ve yakıt tankının yüksekliği en fazla pilotun koltuğunun 30 cm üzerinde olabilir,
- Takımların kullanacakları yakıt ve yağ numunelerini sezon başında FIA'nın teknik ekibine onaylatmaları gerekiyor.


LASTİK & TEKERLEKLER :
- Tekerlek sayısı 4 ile sabitlenmiştir,
- Jantlar metallerden yapılmak zorundadır,
- Ön tekerleklerin genişliği en fazla 35.5 cm, en az 30.5 cm, arka tekerleklerin genişliği en fazla 38 cm, en az 36.5 cm olmalıdır,
- Bütün tekerleklerin çapı 66 cm ile sabitlenmiştir.


ARACIN BOYUTLARI & AĞIRLIĞI :- Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir,
- Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir,
- Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir,İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir,
- Aracın ağırlığı pilot da dahil olmak üzere en fazla 600 kg olabilir,
- Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir,
- Arka kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir,
- Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 esneyebilir.


YENİ KURALLAR
1- Sıralama turları formatı yeniden düzenlendi. Buna göre eskiden sadece Cumartesi günü 1 saatlik süre içinde takımların zamanı serbest kullanarak iyi bir derece aradığı sıralama turları, iki güne yayılarak 12 tur yerine, sadece tek bir hızlı turun atılacağı iki günlü 'Süper Pol' sistemine dönüştü. Böylece Cuma günü ilk seansta alınacak dereceler, Cumartesi piste çıkma sırasını belirleyecek. Cumartesi günü ise Cuma en iyi dereceyi yapacak pilot son sırada çıkma şansını kazanacak.

2- 6 pilota, birinciden itibaren 10-6-4-3-2-1 sırasıyla belirlenen puan sistemi, yeni düzenlemeye göre ilk 8'e birinciden itibaren 10-8-6-5-4-3-2-1 şeklinde gerçekleşecek.

3- Lastik firmalarına her takım için ayrı lastik üretme serbestisi getiriliyor. Michelin ve Bridgestone sözleşmeli takımların her birisi için özel alaşımlar hazırlayabilecek.

4- Sürücülere elektronik yardım sağlayan kalkış ve çekiş kontrol sistemleriyle tam otomatik viteslerin İngiltere GP'sinden itibaren kullanımına son verildi.

5- Çift taraflı veri transferi yasaklanarak, sadece araçtan pite telemetriye izin verildi. 2004 sezonunda ise araçtan pite telemetri de yasaklar kapsamına alındı.

6- Sürücü ile takım arasındaki telsiz konuşmaları FIA ve medyaya açık kalmak kaydıyla serbest bırakıldı.

7- Takım emirleri uygulaması kesinlikle yasaklandı. Uyulmaması durumunda çok ciddi yaptırımlar uygulanacağı özellikle belirtildi.

8- Yedek otomobil kullanımına olağanüstü durumlar dışında yasak getirildi. Yedek otomobil ancak yarış otomobilinin onarılamayacak kadar hasar görmesi durumunda kullanılabilecek. Bu durumda bile araç yarışa pit alanından başlayacak.

9- 2004'ten itibaren takımlar aynı fren sistemi ve kanatı kullanacak.

10- 2004'ten itibaren her hafta sonu tek motor kullanılacak.

11- 2005 yılında her otomobil iki hafta sonu aynı motorla yarışacak.

12- 2006'da her araca aynı motorla 6 yarış zorunluluğu getiriliyor.

13- Sıralama turlarından sonra araçlar FIA denetçileri kontrolündeki Parc Ferme'ye [ Kapalı Park ] çekilecek. Otomobil üzerinde FIA'nın belirlediği ufak değişiklikler denetçiler nezdinde yapıldıktan sonra Pazar günü yarışa kadar üzerinde değişiklik yapılmasına ve yakıt ikmaline izin verilmeyecek.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.hughjackman.yetkinforum.com
johnny depp
Admin
Admin
johnny depp


Kadın
Mesaj Sayısı : 1022
Lakap : Yeşo
Kayıt tarihi : 18/08/08

Formula 1 Empty
MesajKonu: Geri: Formula 1   Formula 1 Icon_minitimeCuma Ağus. 29, 2008 1:46 pm

F1 Efsane Pilotlar
Michael Schumacher

Doğum Yeri: Hürth-Hermülheim-Almanya
Yaşadığı Yer: Vufflens-le-chateau - İsviçre
Boyu: 1.74 m
Kilosu: 74.5 kg
Medeni Hali: Evli
Eşi: Corinna Schumacher
Çocukları: Gina-Marie (20.02.1997), Mick (22.03.1999)
İlk Grand-Prix: 25 Ağustos 1991
Kazandığı ilk GP: 30 Ağustos 1992
Kazandığı ilk pole: 15 Mayıs 1994
Dünya Şampiyonluğu: 7

Michael Schumacher.... Formula1 pistlerinin hızlı, hırçın ve Şampiyon pilotu....

Hiç şüphesiz, 3 Ocak 1969 tarihinde dünyaya gelen bu sarışın çocuğun, yüzlerce beygirlik otomobillerin efendisi olacağı kimsenin aklına bile gelmemişti. Ancak babası Rolf ve annesi Elisabeth, Michael'in en büyük destekçisi oldular. Makinelere karşı bir hayli ilgili olan baba Schumacher, çim biçme makinesini bir Go-Kart aracına dönüştürdü ve 4. yaşgününde oğlu Michael'e hediye etti. Küçük Schumacher'in hayallerini yeşil sahalarda top koşturmak süslüyordu, ama O kendini minik Kartıyla şampiyonluk provaları yaparken buluvermişti....

Michael 11 yaşına geldiğinde Dünya Karting şampiyonası için Belçika'nın Nivelles kentine gitti ve orada izlediği bir pilot onu gerçekten derinden etkiledi. Çünkü o pilot efsane adam Ayrton Senna idi...

O günden sonra şumi kendisini geliştirmekte hiç vakit kaybetmedi ve 1984 yılında, Almanya Junior Karting şampiyonasını kazanarak ilk zaferine imza attı. 1987 yılına gelindiğinde ise O'nu artık tüm Avrupa tanıdı çünkü hem Almanya hem de Avrupa Karting şampiyonu oldu. 1988 yılında Karting serüveni sona ermiş ve artık Schumacher, Formula Ford 1600 şampiyonası'na katılarak büyük arabalarla yarışmaya başlamıştı. Hedeflerine doğru emin adımlarla ilerleyen Alman pilot, Formula Ford 1600 şampiyonası'nda, henüz ilk yılında Almanya dördüncülüğü elde etti ve Avrupa şampiyonasında da ikinci oldu...

Kariyerine bir de, 1990 yılında Almanya F3 şampiyonluğu ekleyen Schumacher için artık Formula1 zamanı gelmişti. Gerçekten de öyle oldu ve şumi, 1991 senesinde Jordan takımı ile Formula1'e ilk adımını attı...

Jordan ile sadece bir Grand Prix'de yarıştı. Ve sonra da ilk kez Formula1 şampiyonluğunu tadacağı Benetton-Ford takımına transfer oldu...

1992 sezonunda, çaylak bir F1 pilotu için gerçekten de umut vaad etti.. İlk zaferini Belçika Grand Prix'sinde kazandı ve sezonu 53 puanla 3. sırada tamamladı.

1993'te ise pistlerde Alain Prost fırtınası esiyordu. Fransız pilotun şampiyon olduğu sene şumi 52 puanla sezonu 4. sırada tamamlayarak, başta hayran olduğu Ayrton Senna olmak üzere tüm Formula1 ustalarının dikkatlerini çekiverdi...

Ve yıl 1994...Efsane pilot Ayrton Senna'nın San Marino Grand Prix'sinde yaşamını yitirmesi tüm Formula1 dünyasını yasa boğdu. Sezon sonunda ise Michael Schumacher 92 puanla kariyerinin ilk şampiyonluğuna ulaştı ve kazandığı zaferi "Bunu hakeden O'dur" diyerek Ayrton Senna'ya armağan etti...1994 sezonu akıllarda BİR YILDIZIN KAYDIGI, DİGERİNİNSE YENİDEN DOGUŞUNUN KUTLADIGI YIL olarak kaldı....

Schumacher bu zaferinin bir tesadüf olmadığını 1995 yılında kazandığı ikinci şampiyonlukla kanıtladı ve 1996 sezonu öncesi Ferrari takımı ile anlaştı...

Şampiyonluğu Williams-Renault takımı pilotu Damon Hill'e kaptırdığı 1996 sezonunu 59 puanla 3.sırada tamamladı.Ancak 1997 yılında da Kanadalı pilot Jacques Villeneuve pistlerin en hızlısıydı ve F1'deki henüz ikinci senesinde şampiyonluğa ulaştı. Schumacher de klasmanda 2. sıradaydı ancak FIA, sezonun son yarışında Villeneuve'e çarparak kazaya sebebiyet veren Michael'i diskalifiye etme kararı aldı. O zamandan beri de Kanadalı ve Alman'ın yıldızları barışmadı...

1998 ve 1999 yıllarında da şampiyonluğa Mclaren Mercedes pilotu Mika Hakkinen ambargo koydu. Schumacher 1998'de 86 puanla sezonu 2. sırada tamamlayabildi. 1999 sezonu ise O'nun için şanssız bir yıldı. Silverstone pistinde kaza geçiren şumi'nin bacağı iki yerinden kırılmış ve sezon onun için artık bitmişti...

Ancak Schumacher 2000 yılında pistlere muhteşem bir dönüş yaptı. Sezon boyunca 108 puan toplayan tecrübeli pilot, 1995 yılından beri özlemini duyduğu şampiyonluğa yeniden ulaştı. Bu zaferin, takımı Ferarri için de ayrı bir önemi vardı. KIRMIZI ŞEYTANLAR en son 1979 yılında Jody Schecter ile pilotlar şampiyonluğuna ulaşmışlardı. Schumacher'in bu başarısı da takımı için 21 senelik hasretin sonu olmuştu...

2001 yılında da senaryo değişmedi. En zor durumlarda bile nabzını frenlemeyi bilen Shumi, bitime dört yarış kala, Macaristan’da şampiyonluğunu ilan etti. Sezon boyunca “en büyük rakibim” diye söz ettiği Mika Hakkinen ise hayalkırıklıkları ile dolu bir sezonun ardından, kendi deyişiyle “formula1’e bir yıl ara” vereceğini açıkladı.

2002 sezonunda ise, Michael Schumacher’in yeni rakipleri var. Williams – BMW pilotları Juan Pablo Montoya ve şampiyonun kardeşi Ralf, parlayan yıldızlar olarak göze çarpıyor.Mclaren’lerin neler yapabileceği ise merakla bekleniyor.

İşte Michael Schumacher’ir kısa ve zaferlerle dolu öyküsü…Şimdi insan şu soruyu sormadan edemiyor: Bir çim biçme makinesinin, böylesine başarılarla dolu bir öykünün baş kahramanı olabileceğini kim tahmin edebilirdi ki?.....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.hughjackman.yetkinforum.com
johnny depp
Admin
Admin
johnny depp


Kadın
Mesaj Sayısı : 1022
Lakap : Yeşo
Kayıt tarihi : 18/08/08

Formula 1 Empty
MesajKonu: Geri: Formula 1   Formula 1 Icon_minitimeCuma Ağus. 29, 2008 1:47 pm

Formula 1'in İnanılmaz Direksiyonları
Formula 1 1_486cc2ea38cd3_thumb400
BMW Sauber 2006
F1 pilotlarının kullandığı direksiyonlar bizim kullandıklarımızdan kat ve kat üstün özelliklere sahip. Direksiyon üzerindeki karmaşık tuşların tek tek kendine has özellikleri var.



Formula 1 2_486cc2f68577e_thumb400
Ferrari F2008
Formula 1'de yarışan 2008 model Ferrari'nin direksiyonundan bir görüntü.


Formula 1 3_486cc2fd58480_thumb400
2007 mclaren Mercedes
Ünlü bir isim Mercedes'in 2007'ye ait aracının direksiyonu.


Formula 1 4_486cc303486cd_thumb400
Renault 2008
Renault'nun 2008 model F1 aracında kullanılan yine komplike direksiyonu.


Formula 1 5_486cc30ef1e3c_thumb400
BMW (intel)
Gördüğünüz BMW'nin 2007'de kullandığı direksiyon, Intel tarafından tasarlanmış.


Formula 1 6_486cc31d1a7df_thumb400
Williams 2004
Williams tarafından tasarlanan ve BMW için kullanılmış özel bir direksiyon.


Formula 1 7_486cc323ef1ca_thumb400
Ferrari 2007
2007 model Ferrari'de Alice isimli tasarlanmış F1 direksiyonu.


Formula 1 8_486cc32983b17_thumb400
Momo
Momo markasının tasarladığı özel 2002 Ferrari F1 direksiyonu.


Formula 1 9_486cc330d43d4_thumb400
AMD
2006 model Ferrari F1 aracında bu kez AMD kullanılmış. Her zamanki gibi Intel'le rakip.


Formula 1 14_486cc33ea7c32_thumb400
Honda
2002'de Honda'nın kullandığı direksiyon daha az sade özelliklerle tasarlanmış.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.hughjackman.yetkinforum.com
 
Formula 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Forum Çikolata :: Spor :: Diğer Sporlar-
Buraya geçin: